Hoe een live chat je kan helpen met het bereiken van ultieme klanttevredenheid.

Een online klantenservice wordt steeds belangrijker. Vooral nu we als land weer in lockdown zitten worden online bestellingen en online shoppen nog belangrijker. Consumenten kunnen niet meer naar de winkel en zijn snel al aangewezen op de webshop. Als consument wil je nog wel eens tegen vragen aan lopen tijdens het online winkelen. Bijvoorbeeld wat de voorraad is en hoe lang de levertijd is. Om dit snel en makkelijk te beantwoorden kan je als klant, indien mogelijk, terug vallen op een telefoonnummer of contactformulier. Het alle makkelijkste zou een live chat zijn.

Wat houdt een live chat in?

Een live chat is eigenlijk een online chat met een echt persoon. Veel mensen kennen de chatbot en zijn hier niet altijd even tevreden mee. De live chat is met een echt persoon aan de andere kant. Een live chat kan je geheel anoniem, binnen de openingstijden, starten. Je stuurt je vraag en binnen een aantal seconden tot minuten wordt je verder geholpen. De voordelen hier van is dat je als consument sneller verder kan en snel geholpen wordt. Het sneller helpen resulteert in meer sales en tevreden klanten. Dit zorgt er voor dat klanten sneller terug komen door de goede service.

Je online klantenservice uit besteden.

Een live chat beheren kan veel tijd kosten. Je moet personeel er op zetten en deze moeten er nog maar de tijd voor hebben. Vaak zien wij dat bedrijven de live chat uit hebben staan en dit verwatert. Chatkracht kan je hierbij ondersteunen. Chatkracht streeft naar ultieme klanttevredenheid en heeft getrainde chatspecialisten die jou als bedrijf graag uit de brand helpen. Hierdoor is het makkelijker om bezig te gaan met andere zaken en loopt de online klantenservice gewoon door. Klinkt het interessant? Neem vrijblijvend eens contact op voor meer informatie!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.